Feil, i alle fall i en sak iFinnmark skriver om.

E-verkets ansvar

Etter endel feilsøking kom elektrikeren til at feilen lå i stolpen utenfor hytta. Derfor var feilen Repvåg Kraftlags ansvar og ble reparert av elektrikere derfra.

Hytteeieren fikk regningen

Siden det var hytteeieren som var oppdragsgiver, sendte eletrikerfirmaet regningen til han.

Den var på 3.033 kroner for tre timers arbeid, kjøring og materiell. Men siden feilen jo ikke var inni hytta, leverte hytteeieren fakturaen til kraftlaget.

Ny regning

Etter noen dager fikk hytteeieren en ny faktura, denne gangen på 1.168 kroner, for én time og service.

Urimelig, synes hytteeieren.

- Feil prosedyre

Ifølge e-verksjefen, som ikke ville ta hele regningen, skal prosedyren hjemme og på hytta være følgende: Sjekk først sikrene, deretter om regningen er betalt, og så ringer du e-verket og ingen andre.

Logisk? Mange vil vel se det som mer nærliggende å kontakte et elektrikerfirma når det synes opplagt at feilen er inne. Eller ...?