Foto: Possibility

- Vi var med på hyttemessa i Bergen for første gang og var ganske spente på responsen. I etterkant kan vi si oss godt fornøyd med debuten på Hytte- , fritids- og villmarksmessen i Arenum sier markedsansvarlig i Saltdalshytta, Øyvind Skogvoll, til hytteavisen.no.

I helgen var han en av nærmere 90 utstillere på messen. Nærmere 6000 tok veien til messelokalene fredag, lørdag og søndag. Saltdalshytta har hatt egen representant i Bergens-regionen siden i fjor sommer. Selskapet intensiverer dermed markedsinnsatsen på denne delen av Vestlandet. De opplevde godt besøk på standen, selv om det gikk litt i rykk og napp.

- En hyggelig observasjon fra messen er at de fleste som besøkte oss visste om Saltdalshytta

Øyvind Skogvoll, Saltdalshytta

fra før. Dette er desto mer viktig som vi nettopp har startet arbeidet i vestlandsmarkedet, sier Skogvoll.

Men Saltdalshytta har hatt godt salg på Vestlandet, til tross for manglende representasjon. I disse finanskrise-tider har firmaet solgt mer på Vestlandet enn tidligere år.

- Blir det deltakelse også neste vår?

- Vi har allerede bestemt oss for å være med også neste gang,ja, sier Skogvoll.

 

Avtaler for Eikås

- Vi ser at det begynner å røre seg i markedet igjen nå, sier daglig leder Ole Dag Meland i Eikås Hytter og Hus AS.

 

Besøket var labert fredag, noen flere kom lørdag og søndag var det bedre, sier Meland. – Vi har ennå ikke fått besøkstallene, så det blir litt synsing. Men det hadde i hvert fall ikke gjort noe om det hadde kommet en del flere til utstillingen, sier han.

Ole Dag Meland, Eikås Hytter og Hus
Noen kontrakter ble inngått. Dette var i utgangspunktet med kunder man på forhånd hadde avtalt å møte på messen. Selv om ikke messen som sådan genererte salg, er Meland derfor tilfreds med tilslaget. Men messen har potensiale for forbedring. - Jeg tror arrangører av slike messer må legge seg i selen for å holde trykket oppe, sier Meland.

DEFA/Plasus tilfreds

DEFA Services/Plasus Technologies er godt fornøyd med vårens messe i Bergen. - Vi gjorde bra butikk, folk kom til standen og viste interesse. Generelt sett merker vi lite til finanskrisen hos oss. Våre produkter ligger prismessig under kapitalvarene, og salget går følgelig bra. De to første månedene i år hadde vi faktisk flere kunder enn i samme periode i fjor, sier salgssjef Torfinn S. Schiefloe.

- Hva er hyttefolket opptatt av?

- Vi ser at de i økende grad ønsker å ”snakke med hytta”. Å komme til varm hytte er ikke lenger nok. Man vil ha beskjed når strømmen går og når den kommer tilbake, finne inne- og utetemperatur, vite når brannalarmen går og så videre, sier Schiefloe.

Han har et positivt inntrykk av arrangøren i Bergen. – Arrangøren er ganske proff og mange har mye å lære av Possibility. De er imøtekommende og serviceinnstilt, sier Schiefloe. 


Fornøyd arrangør
 

 

Jofrid Bakke, Possibility

Markeds- og kommunikasjonsansvarlig Jofrid Bakke hos messearrangøren Possibility AS er godt fornøyd med messen.

– Dette var første gang vi arrangerte denne kombinerte hytte-, fritids og villmarksmessen. Tidligere har vi hatt en hyttemesse og en villmarksmesse. Vi er så godt fornøyd med kombinasjonen at dette blir konseptet også neste år sider Bakke.

Possibility mener årets messe ga en bredere kontaktflate til publikum. - Mange som kommer til en messe som denne har hytte fra før. Tidligere har det kanskje vært mer å hente for folk som har hytteplaner, mindre for de som allerede har hytte. Nå hadde vi et bredere tilbud som har gitt oss positive tilbakemeldinger fra publikum, sier Bakke.