Utsagnet kommer fra Helge Nordby, Hedda Hytters markedssjef. Han er blant de norske hytteprodusentene som i mange år har hatt visningshytte på Norsk Hyttesenter på Hellerud. Gjennom noen år har hytteprodusentene arrangert en hytte- og tomtemesse, men ønsket har hele tida vært å få til aktiviteter også i Exporamas hall.

Fullt hus på standen

- Vi er veldig godt fornøyd med det samarbeidet som er kommet i stand, og den store publikumsinteressen understreker hvor viktig dette er, sier Nordby som endelig kan rive seg løs og ta en prat med Hytteavisen. Siden åpningen klokka ti i dag, søndag, har han nemlig hatt fullt ”hus” på Hedda-standen.

Interessen retter seg mot mindre hytter

- Det har vært umulig å komme seg fra de første timene! Her har vært fullt trøkk, og vi har flere konkrete forespørsler å følge opp dagene etter messa.

- Sporer du noen tendens når det gjelder interesser og preferanser blant publikum?

- Interessen tenderer klart mot mindre hytter, som vår siste modellserie med sportshytter er et svar på. Men jeg synes også å merke økt interesse for hytter opp mot 100 kvadratmeter. Samlet sett ser vi positive tendenser i markedet, en svak oppgang.

- Sjø eller fjell?

- Interessen er størst for hytte i fjellet. Der kan hyttelivet bedrives hele året mens en kysthytte stort sett brukes noen uker om sommeren, sier en fornøyd markedssjef som fryder seg ved opplevelsen av god gammeldags hyttemessestemning på Hellerud denne helgen.

Dagen i dag er den siste messedagen på Hellerud. - Hyttefolk kom i stort antall i går og også i dag har besøket vært meget godt, sier Per Levik. Sammen med Tore Bjørnstad står han i spissen for den nye messen på Hellerud.