Trond Erik Olavsen_640x427
Trond Erik Olafsen tilbyr det meste du trenger til hytta. (Foto: Lena Malnes)

Bildet over: Norsk hytte & fritidssenter er sentralt plassert på Ås utenfor Tønsberg, rett ved E18. (Foto: Lena Malnes)

– Mange planlegger når de skal komme og handle på et sted som dette. Men å ligge rett ved siden av E18, der folk kjører når de skal på hytta, er selvfølgelig veldig positivt.

Daglig leder Trond Erik Olafsen så lenge etter et sted å etablere seg på nytt etter at gamle E18 flyttet fra butikken hans på Wenmasenteret i Larvik og veivesenet satte i gang tiltak som gjorde butikken utilgjengelig for kundene.

LES OGSÅ: Hyttesalg for en halv milliard

Før påske kunne han endelig åpne Norsk hytte & fritidssenter på Ås utenfor Tønsberg. Tanken bak er å bli størst og best på hele fritidskonseptet. Her skal du få alt du trenger av utstyr til hytta.

– Vi har en stor spennvidde i produktene våre. Vi er spesielt store på for eksempel 12v og gassløsninger, heltrekjøkken, baderom, småhytter og badestamper, sier Olafsen, som er gründer i selskapet Scan Pro AS.

Hytte&fritid4_640x427
Det nye bygget som rommer Norsk hytte & fritidssenter er på 650 kvadratmeter. (Foto: Lena Malnes)

Midt imellom

Hyttebutikken på Wenmasenteret startet han i 2003. Kundene kom fra sydfylket, Grenland og Sørlandet.

– Vi hadde få kunder fra nordfylket. Når vi har flyttet hit, ser vi at vi fortsatt har med oss kundene fra sydfylket og Grenland. I tillegg har vi nedslagsfelt både nord i Vestfold og deler av Buskerud. Det er bra å ligge midt imellom. I tillegg er det et flott miljø her på Ås, med mange ulike produkter. Det er med på å dra folk fra et stort område, sier Olafsen.

LES OGSÅ: Skal det være en laftet hytte på hjul?

Bygget som nå rommer Norsk hytte & fritidssenter, er på 650 kvadratmeter. Det er en fornøyd Olafsen som viser Hytteavisen rundt.

– Vi har fått flotte, tidsriktige lokaler. Bygget er nytt, og spesialtilpasset våre ønsker, sier han.

Hytte&fritid2_640x427
Mange hytteeiere ønsker seg en liten grillhytte. (Foto: Lena Malnes)

Kunden i sentrum

Forventningene er allerede innfridd for Olafsen og hans medarbeidere.

– Det har vært fullt trøkk fra første dag og satsningen hittil ligger over budsjettene. Åpningsdagen var det helt kaotisk her, det var nesten som om vi skulle ha åpnet en ny Ikea-butikk. Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger fra folk, smiler han.

LES OGSÅ: 45 år med samme modell

Og at kundene er tilfredse, er alfa og omega for Olafsen.

– Fornøyde kunder vender tilbake. Vi har et slagord: «Du skal bli mer enn bare fornøyd». Vi har lagt lista høyt og satser på kvalitet. Kundene ønsker gode produkter. Vi ønsker å framstå som en seriøs aktør og satser på detaljer, brukervennlighet og design, sier den daglige lederen.

Mange kunder som kommer, søker informasjon. Og kompetanse blant de ansatte er noe Olafsen prioriterer høyt.

– For eksempel har vi en del «uvanlige» varer her, som for eksempel avanserte aggregatsystemer, og systemer for grovvannsrensing. Det er noe folk flest ikke kan så mye om. Da kan de være trygge på at vi har kunnskapen. Hit kan de komme for å få råd eller veiledning.

Hytte&fritid1_640x427
Norsk hytte & fritidssenter åpnet rett før påske. (Foto: Lena Malnes)

Totalkonsept

Olafsen understreker at de ikke er i mål ennå.

– Her skal det bli enda flottere. Etter hvert har vi planer om å lage infostasjoner. Vi har et stort nettverk av tomteselgere, hytteprodusenter og -utbyggere. Vi ønsker å lage et totalkonsept. Målet er at folk som ønsker seg hytte skal ta den første turen hit.

Det er bare å svinge av fra E18.

Klikk her for å gå til Hytteavisens Facebook-side