Bildet over: Smart-hytta til Saldalshytta har blitt en suksess. Smart 02 er en av modellene i serien. Den har en grunnflate på 45,9 kvadratmeter, pluss 21 kvadratmeter hemsloft.

– Vi har lyktes med flere ting. Blant annet har satsingen vår på Østlandet gitt resultater, forteller en fornøyd daglig leder i Saltdalshytta, Jan Peter Pettersen.

Hytteprodusenten åpnet våren 2010 kundesenter på Lysaker. Dessuten fikk de etablert en visningshytte på Hellerudsletta i mai i år.

En annen suksessfaktor har vært fjorårets lansering av Smart-hytta – en rimelig og enkel hytte uten den fleksibiliteten standardhyttene har.

LES OGSÅ: Gigantisk saltdalshytte til California

– Vi har allerede solgt mer en 50 slike hytter for levering i år, og interessen er økende, forteller Pettersen.

Øker kapasiteten

Saltdalshytta økte produksjonskapasiteten og styrket bemanningen foran 2011, men ble likevel utsolgt. Det vil de helst gjenta også neste år.

– I år har vi levert det vi har kunnet. Vi øker kapasiteten ytterligere til neste år, slik at vi kan levere enda mer, forteller Pettersen.

LES OGSÅ: Saltdalshytta kjøper alle aksjene i Røroshytta

Forrige rekord var fra 2008, da de solgte 387 hytter. Nå må Saltdalshytta prøve å fortsette den gode trenden.

– Å være landsdekkende er fortsatt viktig for oss. Vi vil holde oppe fokuset på god design og markedsføring, og fortsette den store aktiviteten til selgerne, sier Pettersen, og tilføyer selvsikkert:

– Målet er 500 hytter.

KLIKK HER FOR Å GÅ TIL HYTTEAVISENS FACEBOOK-SIDE