Bildet over: Smart-hytta til Saldalshytta har blitt en suksess. Smart 02 er en av modellene i serien. Den har en grunnflate på 45,9 kvadratmeter, pluss 21 kvadratmeter hemsloft.
– Vi har lyktes med flere ting. Blant annet har satsingen vår på Østlandet gitt resultater, forteller en fornøyd daglig leder i Saltdalshytta, Jan Peter Pettersen.
Hytteprodusenten åpnet våren 2010 kundesenter på Lysaker. Dessuten fikk de etablert en visningshytte på Hellerudsletta i mai i år.
En annen suksessfaktor har vært fjorårets lansering av Smart-hytta – en rimelig og enkel hytte uten den fleksibiliteten standardhyttene har.
LES OGSÅ: Gigantisk saltdalshytte til California
– Vi har allerede solgt mer en 50 slike hytter for levering i år, og interessen er økende, forteller Pettersen.
Øker kapasiteten
Saltdalshytta økte produksjonskapasiteten og styrket bemanningen foran 2011, men ble likevel utsolgt. Det vil de helst gjenta også neste år.
– I år har vi levert det vi har kunnet. Vi øker kapasiteten ytterligere til neste år, slik at vi kan levere enda mer, forteller Pettersen.
LES OGSÅ: Saltdalshytta kjøper alle aksjene i Røroshytta
Forrige rekord var fra 2008, da de solgte 387 hytter. Nå må Saltdalshytta prøve å fortsette den gode trenden.
– Å være landsdekkende er fortsatt viktig for oss. Vi vil holde oppe fokuset på god design og markedsføring, og fortsette den store aktiviteten til selgerne, sier Pettersen, og tilføyer selvsikkert:
– Målet er 500 hytter.